Tips voor ondernemen in het buitenland

Elke ondernemer wil succesvol zijn. Maar hoe doe je dat? En hoe doe je dat in het buitenland? Van alle startende ondernemers is de helft na vijf jaar alweer gestopt. Scherpe concurrentie, lage marge en trendgevoeligheid zijn de belangrijkste redenen om te (moeten) stoppen.

Maar uiteraard zijn er ook verschillen per land. In Rusland is doorzettingsvermogen en geduld noodzakelijk. Zo ook in Zweden. In Duitsland is men formeel en is hiërarchie erg belangrijk, en in Frankrijk is tact vooral van belang.

De Week Die Was, het wekelijkse radioprogramma en podcast voor Nederlanders in het buitenland, vraagt VertrekNL uitgever Seb van der Kaaden naar nog meer tips en over het initiatief, de VertrekNL-Ondernemersprijs.

Klik hieronder voor het radio-interview.

About Redactie

Al sinds 1999 een gespecialiseerde uitgeverij in (auto)biografieën en uitgever van de magazines VertrekNL en Bommelglossy. Het complete fonds is via deze site te bekijken en rechtstreeks te bestellen.

Geef een reactie

*