Huislink combineert Funda en Facebook

Het nieuwe social medium Huislink combineert het beste van Funda en Facebook. Het webplatform heeft alle Nederlandse huizen online gezet, zodat huiseigenaren informatie over hun eigen woning kunnen uploaden en delen en gebruikers hun favoriete woning kunnen volgen en zo mogelijk kopen of huren. Aan de ene kant is Huislink vergelijkbaar met andere social media zoals Facebook. Huiseigenaren maken een eigen profiel met foto’s, pronken met hun interieur, maken een tijdlijn van verbouwingen of komen in contact met vorige of toekomstige bewoners. Gebruikers kunnen hun ouderlijk huis opzoeken of via persoonlijke nieuwsoverzichten hun ‘droomwoning’ volgen. Een verhuisindicator geeft aan of die wel of niet te koop is of komt. Daarnaast kan Huislink een nieuwe draai geven aan de woningverkopen in Nederland. Nu staan op websites als Funda, woningen die te koop staan en kunnen mensen contact opnemen met de verkoper of makelaar. Na de verkoop verdwijnt de woning weer van de site. Via Huislink krijgen verkopers en kopers meer persoonlijk contact, delen ze meer informatie over de woning en kunnen ze ook hun interesse laten blijken voor woningen die nog niet te koop staan. Belangstellenden kunnen aangeven dat ze een woning leuk vinden en ‘flirten’ met de woning die ze graag zouden willen kopen of huren. ,,De woningmarkt heeft behoefte aan meer transparantie. De huidige manier van woningen verkopen is niet meer van deze tijd,” zegt initiatiefnemer Robin van ’t Hoff van de start-up. ,,Als mensen het huis in de verkoop zetten is vaak de eerste vraag die ze aan een makelaar stellen, ken jij iemand die mijn huis leuk vindt? Met Huislink kunnen bewoners zelf antwoord krijgen op die veel gestelde vraag.” Huislink is deze week gelanceerd, maar draait de komende periode proef met een beperkt aantal gebruikers. Wie zich aanmeldt komt in een virtuele wachtrij. Als het platform stabiel draait worden grotere groepen gebruikers toegelaten. Van ’t Hoff verwacht dat Huislink een belangrijke rol gaat spelen op de woningmarkt. ,,Een dergelijk social medium voor woningen is er nog niet. Aan de ene kant spelen we in op de behoefte van mensen om informatie over hun woning met elkaar te delen, aan de andere kant laten we zien dat het verkopen van je woning op een hele andere manier kan gaan,” legt hij uit.   Meer informatie: www.huislink.nl

Over Redactie

Al sinds 1999 een gespecialiseerde uitgeverij in (auto)biografieën en uitgever van de magazines VertrekNL en Bommelglossy. Het complete fonds is via deze site te bekijken en rechtstreeks te bestellen.

Website

Geef een reactie

*